Jouw winkelwagen

Je winkelmandje is momenteel leeg

veelgestelde vragen

inschrijvingen

Hoe weet ik dat mijn inschrijving gelukt is?

Onmiddellijk na inschrijving ontvang je een bevestiging en de bijhorende factuur per e-mail. Tip: voeg das Kunst toe aan je contactpersonen zodat je alle mails ontvangt in je inbox in plaats van spam. Verder kan je de status van je inschrijving altijd raadplegen op je persoonlijk account onder 'mijn inschrijvingen'.

Mijn kind staat op de wachtlijst. Hoe weet ik of die toch kan deelnemen?

Wanneer er een plek vrijkomt, krijg je automatisch een mail via ons inschrijvingssysteem. 

Je hebt daarna twee dagen de tijd om je inschrijving te bevestigen. Als je kind niet meer kan deelnemen, kan je dit aanduiden via diezelfde mail. 

Hoe log ik in op 'mijn account' van das Kunst?

Je persoonlijke account werkt met een automatische loginlink. Een wachtwoord hoef je niet aan te maken. Je ontvangt deze automatische loginlink direct in je mailbox bij je eerste inschrijving.

Waarvoor kan ik terecht op ‘mijn account’?

In ‘mijn account’ bundelen we het overzicht van jouw inschrijvingen, betalingen en attesten. 

Het account wordt aangemaakt bij de eerste inschrijving die je maakt via ons vernieuwd inschrijvingssysteem en is gekoppeld aan jouw e-mailadres. 

Waarom ontvang ik geen e-mails?

Op je account van das Kunst kan je bij 'menu’ onder ‘mijn familie' nagaan of je e-mailadres correct ingevuld staat. Wil je je e-mailadres veranderen? Klik daarvoor op het potlood icoon naast je naam. Controleer ook je spamfolder. Als je 'das Kunst' toevoegt aan je contactpersonen, zal je onze mails ontvangen in je inbox.

Lukt het nog steeds niet? Neem contact op met info@daskunst.be

Ik wil mijn inschrijving voor Kunstfabriek graag annuleren.

Een inschrijving voor Kunstfabriek annuleren kan tot één maand voor de start van de activiteit. Je betaalt een administratieve kost van 30% van het inschrijvingsgeld. Annuleringen geef je door via info@daskunst.be. Geef de naam van de deelnemer en de laatste 4 cijfers van het bankkaartnummer van de rekeninghouder die het resterende inschrijvingsgeld mag ontvangen.

Daarna kan je enkel nog om medische redenen annuleren. Bij een annulatie omwille van medische redenen bezorg je een doktersattest via info@daskunst.be. Niet-aangevangen dagen worden terugbetaald. Je betaalt een administratieve kost van 30% van het inschrijvingsgeld.

das Kunst behoudt zich het recht om een activiteit te annuleren bij onvoldoende inschrijvingen of bij overmacht. Het inschrijvingsgeld wordt in dat geval volledig teruggestort.

Kunstfabriek

Mijn kind is ziek en kan niet meer deelnemen aan Kunstfabriek. Wat nu?

Je brengt das Kunst zo snel mogelijk op de hoogte via info@daskunst.be, samen met een doktersattest. Niet-aangevangen dagen worden volledig terugbetaald.

Ik wil mijn inschrijving voor Kunstfabriek graag annuleren.

Een inschrijving voor Kunstfabriek annuleren kan tot één maand voor de start van de activiteit. Je betaalt een administratieve kost van 30% van het inschrijvingsgeld. Annuleringen geef je door via info@daskunst.be. Geef de naam van de deelnemer en de laatste 4 cijfers van het bankkaartnummer van de rekeninghouder die het resterende inschrijvingsgeld mag ontvangen.

Daarna kan je enkel nog om medische redenen annuleren. Bij een annulatie omwille van medische redenen bezorg je een doktersattest via info@daskunst.be. Niet-aangevangen dagen worden terugbetaald. Je betaalt een administratieve kost van 30% van het inschrijvingsgeld.

das Kunst behoudt zich het recht om een activiteit te annuleren bij onvoldoende inschrijvingen of bij overmacht. Het inschrijvingsgeld wordt in dat geval volledig teruggestort.

Wat is het verschil tussen Kunstfabriek 1.0 en Kunstfabriek 2.0?

Tijdens Kunstfabriek 1.0 maken kinderen of tieners een week lang samen kunst en verdiepen zich in verschillende, analoge technieken. Kunstfabriek 2.0 is er voor kinderen en tieners vanaf 10 jaar. Ze ontdekken en leren werken met een 3D-printer, heatpress, een laser cutter, AR en VR en veel meer.

Mijn kind wordt 6 jaar en wil graag deelnemen aan Kunstfabriek. Kan dat?

Helaas is je kind net te jong. Kinderen kunnen deelnemen aan Kunstfabriek als ze 6 jaar zijn bij aanvang. We verwelkomen je kind graag vanaf volgend jaar!

Wie zijn de begeleiders tijdens Kunstfabriek?

Er staat een team van jonge kunstenaars (17+) klaar om de de deelnemers te begeleiden tijdens Kunstfabriek. das Kunst zorgt voor ondersteuning van de jonge kunstenaars en voorziet een professionele opleiding tot artistiek begeleider, door onze vaste artistiek medewerkers.

Wanneer kan ik mijn kind brengen en ophalen tijdens Kunstfabriek?

Deelnemers zijn elke dag welkom vanaf 8u30. We starten om 9u en eindigen om 16u. Tot 17u kan je je kind ophalen. Op vrijdag is er een toonmoment om 16u.

Kan ik mijn kind één of meerdere dagen inschrijven voor Kunstfabriek of enkel een volledige week?

Bij Kunstfabriek 1.0 kan jouw kind één of meerdere dagen deelnemen.
Bij Kunstfabriek 2.0 schrijf je jouw kind voor de volledige week in.

Krijg ik een fiscaal attest na deelname aan een Kunst activiteit?

7 dagen na de laatste dag van de activiteit is je fiscaal attest beschikbaar via ‘mijn account’ op onze website bij ‘mijn inschrijvingen’. Om dit attest te genereren hebben wij het rijksregisternummer nodig van de deelnemer en de boeker, deze kan je ook aanvullen via ‘mijn account’. 

Aan de hand van het fiscaal attest kan je de kosten van de activiteit inbrengen bij je belastingen. Je mag alle opvangkosten inbrengen, tot maximaal 14,40 euro per opvangdag en per kind (aanslagjaar 2024 - inkomstenjaar 2023). Het bedrag wordt elk jaar geïndexeerd. De belastingvermindering bedraagt 45% van die uitgaven.

Krijg ik een deelname- of mutualiteitsattest na deelname aan een das Kunst activiteit?

Je ontvangt na afloop van je activiteit bij das Kunst automatisch het attest van deelname per mail. Het attest is vanaf dit moment ook te downloaden via ‘mijn account’ op onze website bij ‘mijn inschrijvingen'. 

Breng dit attest samen met je kleefbriefje binnen bij je ziekenfonds of andere instantie om een tegemoetkoming in de deelnameprijs te krijgen. Dit attest van deelname vervangt de invulformulieren die je ontvangt van je ziekenfonds.


kortingen

Is er een korting mogelijk?

​​das Kunst is ervan overtuigd dat ieder kind recht heeft op kwaliteitsvolle vrijetijdsbeleving. Een verhoogde tegemoetkoming is mogelijk, als je in het bezit bent van: 


UiTPAS Gent en UiTPAS ZuidWest


Als je een UiTPAS met kansentarief bezit, kan je gebruik maken van je recht op verhoogde tegemoetkoming wanneer je je kind inschrijft voor Kunstfabriek. Je hoeft enkel het UiTPAS nummer van je kind in te geven, de korting wordt automatisch berekend en je betaalt 20% van het normale tarief.


A-kaart Antwerpen


Als je een A-kaart met kansentarief bezit, kan je gebruikmaken van je recht op verhoogde tegemoetkoming wanneer je je kind inschrijft voor Kunstfabriek. Je hoeft enkel jouw A-kaart nummer in te geven, de korting wordt automatisch berekend en je betaalt 20% van het normale tarief.


Paspartoe Brussel


Als je een Paspartoe met kansentarief bezit, kan je gebruikmaken van je recht op verhoogde tegemoetkoming wanneer je je kind inschrijft voor Kunstfabriek. Je hoeft enkel jouw Paspartoe nummer in te geven, de korting wordt automatisch berekend en je betaalt 20% van het normale tarief.


Krijg ik een deelname- of mutualiteitsattest na deelname aan een das Kunst activiteit?

Je ontvangt na afloop van je activiteit bij das Kunst automatisch het attest van deelname per mail. Het attest is vanaf dit moment ook te downloaden via ‘mijn account’ op onze website bij ‘mijn inschrijvingen'. 

Breng dit attest samen met je kleefbriefje binnen bij je ziekenfonds of andere instantie om een tegemoetkoming in de deelnameprijs te krijgen. Dit attest van deelname vervangt de invulformulieren die je ontvangt van je ziekenfonds.


Krijg ik een fiscaal attest na deelname aan een Kunst activiteit?

7 dagen na de laatste dag van de activiteit is je fiscaal attest beschikbaar via ‘mijn account’ op onze website bij ‘mijn inschrijvingen’. Om dit attest te genereren hebben wij het rijksregisternummer nodig van de deelnemer en de boeker, deze kan je ook aanvullen via ‘mijn account’. 

Aan de hand van het fiscaal attest kan je de kosten van de activiteit inbrengen bij je belastingen. Je mag alle opvangkosten inbrengen, tot maximaal 14,40 euro per opvangdag en per kind (aanslagjaar 2024 - inkomstenjaar 2023). Het bedrag wordt elk jaar geïndexeerd. De belastingvermindering bedraagt 45% van die uitgaven.

algemeen

Wil je meer weten over das Kunst?

Op de pagina over ons kan je lezen over onze visie en methodiek, de werkvormen en het team.

Interesse om te begeleiden bij das Kunst?

Ons team van artistieke medewerkers werkt jaarlijks samen met meer dan 120 jonge kunstenaars die aan de slag gaan als artistiek begeleider of artistiek ondersteuner in onze kunstprojecten. 

We zijn als vrijetijdswerking actief tijdens de schoolvakanties en tijdens de schoolweken (na de schooluren). Jonge kunstenaars die zich engageren om mee te werken worden professioneel ondersteund en krijgen een passende vergoeding op maat van ervaring en engagement.

Meer lezen en aanmelden kan je op de pagina jonge kunstenaars.